De markt voor hotelontwikkeling in Turkije is een van de meest aantrekkelijke in de wereld, volgens de top bestuurder van een globaal beroemde hotelketen.

“Turkije heeft een van de meest interessante markten voor hotelontwikkeling in de wereld,” Mike Collini, vice president van Hilton voor Turkije, Rusland en Oost Europa.

In Turkije is een significant potentieel en Hilton heeft het land geïdentificeerd als een strategische ontwikkelingsmarkt, voegde hij toe. “We gaan snel, en geloven dat er genoeg mogelijkheden voor alle portfolio’s zijn, van luxe tot economisch,” zei Collini tijdens de Turkije Hospitality Summit 2011.

Hilton heeft het 18de hotel in Istanbul geopend op 25 september. “Wij hebben Hilton Garden Inn langs de Gouden Hoorn van Istanbul gebouwd in het Sutluce district,” zei Collini. Hij merkte op dat het hotel de eerste van zijn merk is in Istanbul en de vierde in Turkije.

Hilton ziet significant potentieel voor verdere groei in Turkije volgens Collini. Hij zei dat het bedrijf een aantal hotels in verschillende fases van ontwerp en bouw heeft die Hilton in de komende drie jaren opent.

“De Turkse toerismesector is veel sneller gegroeid dan in Europa en de rest van de wereld,” zei Turgut Gur. Hij is hoofd van de Turkse Toerisme Investering Vereniging. “We hebben een capaciteit van 1 miljoen bedden met 3 sterren of hoger en willen dit voor 2023 uitbouwen naar 1.5 miljoen bedden,” zei hij.

De Anatolische regio’s van Turkije zijn nieuw geopend voor de hotelsector zei Gur. Deze gebieden zullen in de toekomst uitgroeien tot het centrum van investeringen.

De hotelsector is een van de meest veelbelovende sectoren van Turkije, volgens algemeen manager van Rixos, Mustafa Ustunoz. Volgens de schatting van de lokale hotelketen zei hij,” 72 sectoren worden gevoed door de hotelsector.”

Over de sterke competitie tussen lokale en buitenlandse ketens zei Ustunoz dat de nationale merken de favoriet van de Turken zijn in de toekomst. “Wij als lokale ketens zijn beter in het geven van traditionele hotelservice,” zei hij. “Bedrijven die buitenlandse merken naar Turkije brengen zullen snel kiezen voor de Turkse hotelketens door betere uitvoerbaarheid en kwaliteit.”

Bron: Hurriyet
 



« Terug naar het nieuwsoverzicht