Turkije is het handelsmiddelpunt voor de regio en biedt uitstekende netwerken om de markten van de buurlanden te bereiken. Dit zei Jonathan Worsley, co organisator van de eerste Centraal Azië & Turkije Hotel investering Conferentie. Turkije groeit snel in de hotel en horeca zaken terwijl veel markten verkleinen, vertelde Worsley.

Turkije is de nieuwe hotspot voor toerisme ontwikkeling sinds het land internationale investeerders trekt om deel te nemen in de snel groeiende hotel- en horecamarkt, volgens de co organisator.

“We kozen Turkije als bestemming voor de eerste conferentie omdat het een handelsmiddelpunt voor de regio is en uitstekende netwerken biedt naar de markten van de buren,” vertelde Jonathan Worsley.

De conferentie start maandag 7 februari en zal doorgaan tot woensdag 9 februari in het Ceylan Intercontinental Hotel in Istanbul. Het event is gastheer voor 320 deelnemers uit 30 landen om kansen in investeringen in hotels in Turkije en landen in Centraal Azië te bespreken.

Investeerders moeten de kansen om te investeren nog omarmen in de groeiende economieën en speciaal in de Turkse regio, volgens Worsley.


Centraal Azië

Turkije belooft grote kansen voor globale investeerders in het toerisme omdat het land elk jaar 29 miljoen toeristen verwelkomt, zei hij. “Veel centraal Aziatische landen laten ook signalen zien van indrukwekkende groei.”

Worsley zei dat toerisme in Turkije meer dan 1000 procent gegroeid is in de laatste twee decennia en snel blijft groeien “waar andere regio’s verkleinen of stabiel blijven.”

Hotel investeerders zijn “traag met investeren” in deze regio’s. Hij voegde toe dat een tekort aan hotelaccommodaties in alle klassen blijven speciaal in de budget- en middenmarkten.

Hij merkte op dat Turkije klaar is om zijn positie te claimen aan de kop van de economische groei zei Worsley. “De meeste bedrijven verklaren dat Rusland en Turkije de twee strategische groeimarkten zijn.” De Turkse bezettingspercentages zijn meer dan 16 procent gestegen het laatste jaar. Het op een na hoogste van alle Europese landen waarbij, volgens hem, inkomsten per beschikbare kamer stegen met meer dan 20 procent.

Snel groeiende markten

Hoopvol over de groei van de hotel- en horecamarkten in Turkije zei Worsley dat bijna 55 procent van de Turkse zaken hoge enkele -en dubbele cijfergroei halen dit jaar.

“Turkije zal doorgaan investeringen te trekken en dit is niet verrassend gezien dat het een van de snelst groeiende markten is in het aankomende decennium,” zei hij.



« Terug naar het nieuwsoverzicht